وضعیت در كره شمالی با ثبات است
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مقام های نظامی این سه كشور پس از دو روز گفت و گو در سئول تصریح كردند كه وضعیت در كره شمالی پس از 'كیم جونگ ایل ' و تحت رهبری پسرش ' كیم جونگ اون ' با ثبات است.

كیم جونگ ایل رهبر كره شمالی ماه گذشته میلادی به دلیل سكته قلبی درگذشت.

' لیم كوان بین ' ، معاون وزیر دفاع كره جنوبی ، ' پیتر لاووی ' كفیل وزارت دفاع آمریكا در امور امنیتی آسیا و اقیانوس آرام و ' ماسانوری نیشی ' از مسوولان وزارت دفاع ژاپن طی دو روز اخیر با یكدیگر دیدار كردند.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ ، در جریان گفت و گوهایی كه در پشت درهای بسته برگزار شد، طرفین درباره مسایل سیاسی ، تحولات نظامی در كره شمالی و اوضاع آن كشور در دوره رهبری ' كیم جونگ اون ' با یكدیگر بحث و تبادل نظر كردند.

رسانه های گروهی كره جنوبی امروز به نقل از اطلاعات منتشره از این نشست نوشتند كه طرفین ضمن اذعان به ثبات اوضاع در كره شمالی در خصوص اطلاع رسانی به پیونگ یانگ درباره رزمایش ماه آینده میلادی واشنگتن - سئول در شبه جزیره كره به توافق رسیده اند.

كره شمالی دو روز قبل برگزاری این رزمایش را محكوم كرد.

در همین حال پیونگ یانگ امروز نیز اعلام كرد كه آمریكا با اعزام نیروی نظامی به منطقه درصدد بحرانی كردن منطقه آسیا و اقیانوس آرام است.

خبرگزاری كره شمالی در گزارشی نوشت: آمریكا در تلاش است تا با اعزام نیروی نظامی به منطقه ، آسیا و اقیانوس آرام را تحت كنترل خود قرار دهد.

این گزارش می افزاید: اگرچه دوره امپراتوری در جهان گذشته است ولی واشنگتن كماكان رفتاری های كهنه از خود بروز می دهد.

این گزارش درحالی منتشر می شود كه آمریكا و كره جنوبی خود را برای رزمایش بزرگ ماه آینده میلادی با حضور بیش از 200 هزار نیروی نظامی آماده می كنند.

آمریكا 28 هزار و 500 نیروی نظامی در كره جنوبی مستقر كرده است.

ارگان حزب كار كره شمالی نیز امروز در مطلبی ایدئولوژی غرب را مورد حمله قرار داد و نوشت : امپریالیست غرب مخرب اخلاق انسان ها است.

' رودونگ سینمون ' با اشاره به اینكه پیونگ یانگ سال هاست با نفوذ فرهنگ مسموم غرب مقابله می كند، افزود: ایدئولوژی سرمایه داری و فرهنگ غربی حیات انسان را به مخاطره انداخته و فقط از طبقه مرفه و ثروتمند نمایندگی می كند.

ارگان حزب كار كره شمالی به وضعیت ناهنجار درون آمریكا اشاره كرده و نوشت: حتی مردم آمریكا نیز در معرض مخاطرت اخلاقی قرار گرفته اند و نهادهای قدرت از ملت فاصله گرفته است .

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 575
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: